dc.description.abstract |
The present strategy offers an integrative vision of communication, which is focused on ensuring cognitive, mental and behavioral changes in relation to BM both internally and externally. It is designed as a tool to optimize information and communication at the World Bank. The communication methods and mechanisms invoked will be estimated and conformed by the communication subdivision to the current needs dictated by the promotion of the WB's institutional identity.
The reference strategy is connected to the strategies of international and European specialized institutions, as well as to the best specialized practices from Romania, Italy, France, the USA, Canada, Russia, and other countries. The present communication strategy of the Municipal Library B.P. HASDEU sums up three strategic directions, namely: management of institutional communication; offline and online internal communication; offline and online public relations.
Strategia de comunicare (2024-2028) vine în sprijinul dezvoltării multidimensionale a Bibliotecii Municipale B.P. HASDEU prin fortificarea identității instituționale, fizice și culturale; conversiunea acesteia în imagine instituțională internă și externă propice pentru realizarea vocației sociale, comunitare, culturale și profesionale a instituției; încurajarea dialogului continuu al bibliotecii în ansamblu ca entitate complexă, al structurilor ei interne, al angajaților și publicului țintă extra instituțional.
Prezenta strategie oferă o viziune integratoare asupra comunicării, aceasta fiind focalizată pe asigurarea schimbărilor de natură cognitivă, mentală și comportamentală în raport cu BM atât la scara internă, cât și la cea externă. Ea este concepută drept instrument de optimizare a informării și comunicării la BM. Metodele și mecanismele de comunicare invocate vor fi estimate și conformate de către subdiviziunea de comunicare necesităților curente dictate de promovarea identității instituționale a BM.
Strategia de comunicare este așezată pe experiența din domeniu a BM din ultimele trei decenii. Elaborarea ei a luat în calcul percepțiile și viziunile privind starea și perspectivele comunicării instituționale în cadrul Bibliotecii Municipale B.P. HASDEU exprimate în răspunsurile la chestionarul efectuat online în iulie 2022 de 117 angajați cu funcții manageriale și executive (32,77 la sută dintre titularii de specialitate ai instituției). Strategia de referință are în temei și rezultatele focus-grupului desfășurat în aprilie-mai 2022 în timpul unui curs de formare profesională la care au participat 12 persoane, reprezentând efectivul bibliotecii antrenat direct în comunicarea instituțională.
Strategia de referință este racordată la strategiile instituțiilor specializate internaționale și europene, precum și la bunele practici de specialitate din România, Italia, Franța, SUA, Canada, Rusia, alte țări. Prezenta strategie de comunicare a Bibliotecii Municipale B.P. HASDEU însumează trei direcții strategice și anume: managementul comunicării instituționale; comunicarea internă offline și online; relațiile cu publicul offline și online. |
en_US |